img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

20130201

L'un part l'autre reste

Fredag aften, kaffe og P8. Mens byen for alvor lever, lægger jeg sidste hånd på mine værker.
  I starten af måneden -- da de individuelle værker blev brainstormet -- var min intention at fremstille en visuel dagbog over en lille, ganske traumatisk periode af mit liv.
Som et break fra navlepilleriet lavede jeg en serie mindre seriøse malerier, som blandt andet inkluderer nogle af mine karakterer, en togkupé og en elefant med briller. Eksperimentering og øvelse tog over, og nu sidder jeg med en farvelade af forskellige, mere lettilgængelige billeder.

At grave sig ned i et personligt emne er hårdt, og samtidig svært at betragte som tilskuer. Medmindre stemningen er helt rigtig, kan det let falde til jorden -- specielt i tilfælde som dette, hvor mange blandt publikum er folk, jeg kender. Sagen er, at jeg egentlig ikke tør vise sådan nogle ting endnu. Måske en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar